گروه صنعتی رابین متال
یکشنبه , فروردین ۲۶ ۱۴۰۳
خانه / سنگ سرب / فروش سنگ سرب اصل و خالص

فروش سنگ سرب اصل و خالص

معادن سرب در طبیعت معمولا” به صورت یک معدن مجزا  وجود ندارد بلکه معدن سرب را اکثرا” به صورت کانیهایی همراه با نقره ، روی و مس می توان یافت که پس از استخراج  به کارخانه های خالص سازی ارسال می گردد.

فروش سنگ سرب برای استخراج سرب فقط نیمی از نیاز بازار را تامین می کند و نیمه دیگر را با بازیافت سرب تامین می نمایند.

 

فروش سنگ سرب اصل و خالص

فرآیند استخراج و فرآوری سنگ سرب

فرآیند استخراج و فرآوری سنگ سربماده معدنی که به عنوان سنگهای حاوی سرب هستند معمولا” به صورت گالن یا سولفید سرب ( PbS )  استخراج می گردند که حاوی ۸۶ درصد سرب می باشند ولی کانی های دیگری نیز مانند سروسیت PbCO3  و یا  انگلسیت PbS04  نیز در طبیعت وجود دارند که سرب مورد نیاز صنایع از آنها استخراج می گردند. هرچند که بیشتر سرب مورد نیاز صنایع را از طریق بازیافت  سرب و استفاده مجدد از آن تامین می نمایند که روشی اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.

سنگهای معدنی سرب پس از استخراج از معادن توسط دستگاه های آسیاب بزرگ خرد شده و به صورت پودر تبدیل می گردند. این پودرها را در مخازن بزرگی به صورت دوغاب در آورده  سپس درون این مخازن حاوی دوغاب سرب ، هوا دمیده می شود تا سولفید سرب به حبابها تشکیل شده از دمیدن هوا چسبیده و به صورت کف بر روی مایع تبدیل شوند  و آنگاه می توان آنها را از روی سطح مایع جدا نمود.

این کف حاوی حدودا ”  ۵۰ درصد سرب خالص می باشد و برای جدا سازی و خلوص بیشتر بر روی آنها  عمل سینترینگ یا کلوخه سازی برای اکسید کردن سولفور و رسیدن به دی اکسید سولفور انجام می گردد و آنگاه سرب حاصل شده را که  اکنون دارای خلوص حدود ۹۷ درصد می باشد را  در کوره های مخصوص ذوب می نمایند و با عبور هوا از سطح این ماده مذاب تفاله های حاوی مواد ناخالصی در روی سطح جمع شده و سرب خالص که سنگین تر است در پایین کوره و ماده مذاب قرار می گیرد حالا  ناخالصیها را از سطح آن جدا می کنند تا بدین ترتیب سربی با خلوص نزدیک به ۱۰۰ درصد حاصل گردد. بدین ترتیب سرب را از بقیه عناصر همراه جدا کرده و سپس سربها را به صورت شمش تبدیل نموده و برای فروش به بازار های مصرف ارسال می کنند.

مشخصات سنگ سرب اصل و خالص

مشخصات سنگ سرب اصل و خالصسرب به عنوان یک فلز با عدد اتمی ۸۲ در جدول تناوبی مندلیف قرار دارد و با حروف اختصاری pb در بین عناصر نام گذاری شده است. این عنصر سنگین ترین فلز موجود در بین عناصر بوده و به علت داشتن خاصیت چکش خواری در صنایع و ساخت سازها مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از سرب به علت خاصیت سمی آن بسیار کاهش پیدا کرده و اکنون بیشتر برای ساخت باطری های پایه اسیدی و گلوله و مهمات جنگی از آن استفاده می گردد.

البته اینها فقط بخشی از موارد استفاده از سرب می باشد و در واقع سرب در بسیاری از صنایع و کاربردهای روزانه مصرف می گردد.

سرب به عنوان سنگین ترین عنصر پایدار در طبیعت شناخته می شود که به علت داشتن خاصیت چکش خواری خوب از هزاران سال قبل توسط بشر برای ساخت لوازم و قالبا” مجسمه  و پنجره ها مورد استفاده قرار می گرفته است که به علت پایداری فوق العاده هنوز هم موجود می باشند.

البته بعدها با توجه به سمی بودن سرب و زیانهایی که برای محیط زیست و انسانها داشته به تدریج استفاده از سرب در بیشتر صنایع محدود شده و همینک اکثرا” در ساخت باطریها و لوازم نظامی فقط از آن استفاده می گردد.

مهمترین خصوصیات سرب عبارتند از :

  • انعطاف پذیری و چکش خواری بسیار زیاد
  • هدایت کم در برابر جریان الکتریکی
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر پوسیدگی و خوردگی در برابر مایعات فرسایش گر مثل اسیدها
  • رنگ سفید مایل به آبی و براق که در اثر قرارگیری در معرض هوا به رنگ خاکستری تبدیل می گردد.

معرفی کارایی های مهم سنگ سرب

معرفی کارایی های مهم سنگ سربسرب به عنوان یک فلز چکش خوار با فراوانی زیاد در طبیعت و همچنین به علت پایداری زیاد قرنها است که توسط بشر مورد استفاده قرار می گیرد. از این فلز براق در مواردی مانند زیر استفاده می گردد:

  • استفاده در سازه های ساختمانی و لوله های انتقال آب به علت پایداری و استحکام بالای سرب در برابر خوردگی و اکسید شدن
  • استفاده در رنگ دانه های مورد استفاده در لعاب سرامیک
  • استفاده در وسایل تزیینی و لوله ها و پنجره های کاخها و کلیسا های قدیمی که تا به امروز همچنان پابرجا هستند
  • استفاده در باطری های اسیدی و اجزای الکتریکی و مدار های الکترونیکی و روکش سیمها
  • گلوله ها، مهمات و ساچمه های نظامی به عنوان سر جنگی
  • استفاده در گازوئیل مورد استفاده در موتور ماشینها برای کاهش صدای موتور و بالا رفتن کیفیت احتراق درونی موتورهای دیزلی
  • استفاده در مواد دندانپزشکی برای پر کردن دندانهای خراب

چنانکه دیده می شود سرب در واقع پس از آهن، آلومینیوم، مس و روی بیشترین موارد استفاده را در بین فلزات دیگر در زندگی مردم و ساخت سازه ها دارد اگر چه با توجه به خاصیت سمی  بودن این فلز همینک استفاده از آن بسیار کمتر از قبل شده است و قوانین جدید زیست محیطی مانع از استفاده گسترده از آن شده اند.

مرکز فروش سنگ سرب اصل در ایران

مرکز فروش سنگ سرب اصل در ایراناستخراج سنگ سرب به عنوان سنگینترین فلز موجود در پوسته زمین کاری بسیار سخت و مشکل است. سنگهای معدنی حاوی عنصر سرب را پس از استخراج توسط ماشینهای بزرگ به کارخانه های خالص سازی برده و در آنجا با روش های مختلف عناصر سرب را از این کانیها استخراج شده از معادن جدا می کنند.

سنگهای استخراجی از معادن را که توسط شرکتهای استخراج خصوصی و یا دولتی بدست آمده را می توان به صورت حضوری و یا غیر حضوری و به صورت اینترنتی و از طریق سایت فروش سنگ سرب اصل خریداری نمود و سپس آنرا تحویل گرفته و وجه آن را پرداخت نمود

پس از استخراج سنگ حاوی سرب که قالبا” به شکل سولفید سرب می باشد آن را که عیار خوبی دارد یا به همان شکل به فروش می رسانند و یا اینکه سنگ های سرب را تبدیل به شمش های با خلوص ۱۰۰ در صد نموده و سپس این شمشها را برای فروش و استفاده در صنایع به فروش می گذارند. این سنگ معدن های سرب و یا شمشها در ایران و بسیار از کشورهای دیگر دارای ارزش بالا و کارایی های مختلف و متفاوتی می باشند و به همین علت میزان خرید و فروش آن بسیار زیاد می باشد.

مصرف کننده های سنگ معدن سرب معمولا از انواع مختلف آن برای استفاده در موارد متفاوت استفاده می نمایند و لذا باید بتوانند به مراکزی دسترسی داشته باشند که در آن انواع مختلف سنگ سرب خالص با قیمت معقول و خوب عرضه شده باشد و خریدار بتواند با توجه به کاربرد سنگ سرب مورد نظر خود اقدام به سفارش و خرید هر نوعی از آن نماید.

البته سرب را می توان به تعداد بی نهایت بار بازیافت کرد و سپس مجددا” مورد استفاده قرار داد و لذا شمش های بازیافتی سرب نیز در بازارها مورد معامله و استفاده قرار می گیرد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

قیمت روز سنگ سرب در شرکت های تولید کننده

قیمت روز سنگ سرب در شرکت های تولید کننده را از کدام سایت ها می توان دریافت کرد؟ این کالا با کیفیتی بسیار عالی توسط مراکز فروش آن عرضه می شود. فروش سرب به صورت ع

دیدگاهتان را بنویسید