گروه صنعتی رابین متال
شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
خانه / سنگ سرب / بازار سنگ سرب اصل و مرغوب در تهران

بازار سنگ سرب اصل و مرغوب در تهران

 یکی از مهم ترین خرید های سنگ در بازار، خرید سنگ سرب است.   سرب در رده فلزها یعنی فلزهای غیر آهنی قرار دارد و فلز براق و انعطاف‌پذیری است.  فلز سرب بعد از آهن، آلومینیوم و مس چهارمین فلز پرمصرف در جهان است.  سنگ سرب به‌عنوان سی و یکمین عنصر فراوان در پوسته زمین است. 

 

بازار سنگ سرب اصل و مرغوب در تهران

میزان معاملات سنگ سرب در ایران

میزان معاملات سنگ سرب در ایران در ایران معادن زیادی وجود دارد که به تولید و استخراج سنگ سرب می پردازند. بسیاری از صنایع با این معادن معامله کرده و به تهیه سنگ سرب می پردازند. میزان معاملات سنگ سرب در ایران، سالیانه نرخ بالایی را به خود اختصاص می دهد. این معاملات از سوی تولید کنندگان خارجی نیز صورت می گیرد.

حدود ۳ درصد از سنگ سرب جهان در ایران ذخیره می باشد و ایران از نظر ذخیره سنگ سرب کشور هشتم جهان می باشد.  ولی از نظر تولید سنگ سرب، ایران در جایگاه سیزدهم جهان می باشد.  از نظر صادرات نیز ۵۵ درصد از سرب تولیدی ما صادر می شود و بقیه آن که حدود ۱۰۰هزار تن می باشد به مصرف داخلی می رسد. 

حدود ۲۰ درصد سرب را از سنگ سرب اصل و ۱۰ درصد رانیز  از سنگ‌های معدنی که مخلوطی از روی، مس و سایر فلزات هستند، به دست می‌آورند.  عنصر سرب دارای۲۷ ایزوتوپ است که تنها ۴ ایزوتوپ آن پایدار است. 

از منابعی که سنگ سرب را می شود به دست آورد می‌توان به منابع طبیعی مثل سنگ‌ها و خاک که به‌صورت سولفید، سولفات، کربنات و نمک‌های سرب و منابع غیرطبیعی مثل بنزین سرب‌دار و دودکش‌ها را نام برد.  فلز سرب در طبیعت به شکل کانی یافت می‌شود.  تاکنون بیش از ۱۳۰ نوع کانی در طبیعت یافت شده است که سرب گالن،  از مهم‌ ترین و کاربردی‌ ترین نوع سرب است و نیز اقتصادی‌ ترین نوع کانی و از به‌ صرفه‌ ترین سنگ‌ های معدن سرب محسوب می‌شود. 

سرب از قدیمی‌ ترین فلزات بوده و به سیاره زحل مربوط است.  تا قبل از جنگ جهانی دوم از معادن بهره‌ برداری خوبی نمی‌شد و اهمیت فراوانی نداشت ولی پس از جنگ جهانی به این قبیل معادن اهمیت داده شد و از آن به‌عنوان یک محصول صادراتی استفاده می شد.  بعد از اسلام بهره‌برداری از خرید سنگ سرب به دلیل به دست آوردن نقره بود و حتی در بیشتر کتاب‌ها از معادن سرب با نام معادن نقره یاد شده است. 

بازاریابی و فروش سنگ سرب در سراسر کشور

بازاریابی و فروش سنگ سرب در سراسر کشور

شرکت هایی تحت عنوان شرکت های بازرگانی فروش در سراسر کشور وجود دارند که به بازاریابی و فروش سنگ سرب می پردازند. این شرکت ها به صورت مستقیم
فعالیت می کنند و محصولات را به صورت عمده و خرده در دسترس مصرف کنندگان
قرار می دهند. خرید این محصول از شرکت بازرگانی فروش، هزینه ها را کاهش می
دهد و بسیاری از مشتریان و خریداران این روش خرید را ترجیح می دهند.

همچنین دفاتر فروش مراکز تولید، به عرضه انواع سنگ سرب فروشی به مراکز فروش کوچک تر با قیمت بسیار مناسب
اقدام می کنند. این مراکز فروش سرب را به مشتریان معرفی
می کند و اطلاعات دقیق و کاملی از آن ارائه می دهد، تا خریداران بتوانند
خرید آسانی داشته باشند.

سنگ سرب علاوه بر تهران در بقیه شهر ها نیز به فروش می رسد.  در ایران منابع زیادی از سنگ سرب وجود دارد که صنایع مختلف از آن ها خریداری می کنند.  میزان معاملات سنگ سرب سالیانه نرخ بالایی در ایران دارد.  همچنین تولید کنندگان خارجی نیز در این بازار معامله انجام می دهند.

کشور های تولید کننده سنگ سرب

کشور های تولید کننده سنگ سرب سنگ سرب معدن نمونه ای از تولیدات این شرکت ها می باشند. این تولیدکنندگان مهم ترین هدف خود را کسب
رضایت مشتریان قرار داده و به این دلیل، به رقابت با یکدیگر می پردازند.

از برترین کشور های تولید کننده سرب و سنگ سرب درسال۲۰۰۹ می توان به ترتیب کشورهای چین، پرو، استرالیا، آمریکا، کانادا، هند، قزاقستان، بولیوی، مکزیک، ایرلند، روسیه، سوئد، برزیل، ایران و لهستان را نام برد.  و در سال ۲۰۱۷ به ترتیب کشورهای چین، پرو، هند، استرالیا، آمریکا، مکزیک، بولیوی، قزاقستان، کانادا و سوئد می باشند. 

مضرات سرب: سرب سبب کاهش عمر مولکول‌های قرمز می‌شود و سرطان کلیوی و بیماری‌های خونی و مغزی ایجاد می‌کند.  سرب در کودکان در استخوان‌ها ایجاد رسوبات می‌کند و تنها راه مقابله با این سرب سنگین، تأمین بدن از ویتامین E (حاوی مواد ضد سرطان و خنثی‌کننده آثار فلزات سنگین مانند سرب)است.  سرب در کودکان نیز سبب تأخیر در دوره رشد بدن آن‌ها می‌شود. برای زنان باردار هم مضر است.  ویتامینE در سبزی‌ها و ماهی‌ها و زرده تخم‌مرغ و حبوبات وجود دارد.  آهن و منیزیوم ازجمله مواد معدنی هستند که باعث کاهش جذب سرب می شوند.  یکی از نکات مهم و قابل‌درک در مورد سنگ سرب این است که فلز تشعشعات هسته‌ای را از خود عبور نمی‌دهد.  قابلیت‌های سرب شامل: جوش‌پذیری – برش در حالت سرد و برای لحیم‌کاری بسیار مناسب است.  این فلز غیر خورنده است و در واقع در محصولاتی که مواد اسیدی را نگهداری می‌کنند بسیار مفید است مثلاً از سرب برای ساختن مخازنی که مایعات خورنده‌ای مانند سولفوریک اسید دارند مورد استفاده قرار می‌گردد.  و نیز به دلیل چگالی کم و قابلیت جذب لرزش محافظ بسیار خوبی در برابر انواع مختلف پرتوهای مضر هستند و باید از اتاق‌هایی که در آن اشعه ایکس موجود است به‌عنوان سپر محافظتی استفاده می‌شود.  ازجمله فلزاتی است که موارد استعمال بسیار دارد.  سرب چه به‌صورت غبار و چه به‌صورت نمک‌های مختلف، از دودکش‌های کارخانه‌ها وارد هوا می‌شود.  با همه این‌ها خطرناک‌ترین و بیشترین مرکز پخش این ماده در محیط‌زیست، اتومبیل است.

قیمت جهانی سنگ سرب در بازار آزاد

قیمت جهانی سنگ سرب در بازار آزاد قیمت سنگ سرب با توجه به تغییر قیمت
دلار و بازار بورس دچار تغییر می شود.

حسن حسین قلی رئیس اتحادیه صادرکنندگان سنگ سرب یکی از مشکلات اصلی صنایع معدنی در تغییرات قیمت را نوسان قیمت ارز می داند.  همچنین خاطر نشان کرد سرمایه گذاران این صنعت با وجود چند نرخی بودن قیمت ارز تکلیف مشخصی ندارند.

پرکاربردترین سنگ های معدنی جهان

پرکاربردترین سنگ های معدنی جهان

سنگ‌های معدنی ازنظر نحوه تشکیل به‌صورت: سنگ‌های رسوبی، آذرین و سنگ‌های دگرگون‌شده است که در ساختمان‌سازی، صنایع و پزشکی به کار می‌رود.

از انواع سنگ‌ های معدنی می‌توان سنگ‌ آهن یا سنگ حاوی رگه‌های آهن و زغال‌ سنگ یا پسماند مواد گیاهی نام برد.  هر یک با توجه به ساختاری که در خوددارند ویژگی‌ها و کاربرد های متفاوتی از هم دارند.  سنگ‌ آهن نسبت به زغال‌ سنگ کاربرد بیشتری دارد و بیشترین کاربرد آن در تولید فولاد است. 

 کاربرد دیگر از سنگ‌های معدنی در کارهای ساختمانی است که شامل: گرانیت، ماسه‌سنگ، سنگ‌های آهکی، سنگ‌های رسی و کوارتزت است. 

موارد مصرف سنگ معدنی سرب

موارد مصرف سنگ معدنی سرب

امروزه بیشترین کاربرد از سنگ سرب مرغوب در تولید اسیدسولفوریک است و در کارهای دیگر نیز مانند: 

 

باطری‌سازی(بیشتر برای باطری خودروها است و با توجه به رشد بازار خودرو در بیشتر کشورها مانند چین و هند تقاضا برای باطری‌های اسیدی افزایش‌یافته است و با استفاده از سرب خشک تولید می‌شود)

  1.  تولید ظروف شیشه‌ای باکیفیت بالا(بلور سرب)
  2.  لوله‌های انتقال آب
  3.  گلوله سازی
  4.  وسایل تزیینی
  5.  پنجره‌ها
  6.  سازه‌های ساختمانی
  7.  یاتاقان سازی
  8.  اتصالات
  9.  صنایع شیمیایی
  10.  فیزیک هسته‌ای
  11.  زنگاری مورداستفاده در لعاب سرامیک
  12.  صنعت ریخته‌گری که به علت نقطه ذوب پایین آن هست
  13.  آبکاری

سرب مصارف بسیار زیاد دیگری را نیز شامل می‌شود. 

جزئیات فرآیند خالص سازی سنگ سرب

جزئیات فرآیند خالص سازی سنگ سرب

خالص سازی سنگ سرب مرغوب شامل ۴ مرحله است: ۱٫ سینت رینگ ۲٫ ذوب‌شدگی  ۳٫ تفاله گیری  ۴٫ پالایش

 

 سرب به‌صورت سنگ یافت می‌شود.  در معدن‌ها(مکان‌هایی که در آن انواع فلزات و سنگ‌های بارزش انباشته‌شده است) سنگ معدنی سرب به‌وسیله یک انفجار شدید جدا می‌شود و سپس خرد می‌شود و خرده‌های آن در زمین جاری می‌شود.  به‌وسیله شناورسازی سرب از سنگ معدنی جدا می‌شود و توسط تعدادی مخزن کهِ داخل آن مخلوط‌هایی است عصاره‌ای از آن به وجود می‌آید.  درون این مخزن‌ها هوا جریان داشته است و به حباب‌های موجود در دستگاه مچسبد و به‌صورت کف‌بالا آمده و این کف  حاوی ۵۰ درصد سرب است و قبل از پالایش آن سینتر می‌شود.  سپس مراحل سرد کردن سرب صورت می‌گیرد و با عمل سرد کردن ناخالصی‌های آن کاملاً جداشده و بسیار سبک‌تر می‌شود.  درنهایت برای خالص شدن کامل آن با عبور هوا از روی آن تمامی ناخالصی‌های روی سطح آن پاک‌شده و سرب ۹۹/۹ درصد خالص خواهیم داشت و عمل خالص‌سازی سنگ سرب به‌صورت کامل انجام می‌شود.

مرکز خرید سنگ سری اصل و مرغوب

مرکز خرید سنگ سری اصل و مرغوب

در ایران معادن زیادی وجود دارد که ب تولید و استخراج سنگ سرب می‌پردازد.  سنگ سرب در تهران دربرند های مختلف و بسیار زیاد فروخته می‌شود و علاوه بر تهران در بسیاری از استان‌های ایران نیز به‌صورت مستقیم(به‌صورت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی از شرکت بازرگانی فروش ) و غیرمستقیم (از طریق دفاتر فروش مراکز تولید)به دست آورد.  حتی تولیدکنندگان سایر کشور نیز معاملاتی درزمینهٔ خرید سنگ سرب انجام می‌دهند.  رنگ فلز سرب خاکستری کدر است و در مجاورت با هوا به رنگ خاکستری تیره و هنگامی ک آن را می‌تراشند ب رنگ آبی درمی‌آید.  این فلز در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است که با افزودن یک فلز دیگر به سرب می‌توان خاصیت مقاوم بودن آن را ۲ برابر کرد که این‌یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.  همچنین سرب از خاصیت رسانایی الکتریکی پایینی برخوردار است. 

مراکز فروش زیادی در سرتاسر کشور وجود دارد که این محصول را ارائه می‌دهند.  شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز از قیمت‌ها مطلع و محصول را خریداری کنید.  همچنین خرید اینترنتی سنگ سری اصل و مرغوب با تخفیف که برای شما فراهم کردیم به‌راحتی خرید را برای شما امکان‌پذیر کرده است می‌توانید با مراجعه به قسمت محصولات با انواع و قیمت‌ها آشنایی کامل پیدا کنید.

 مراکز فروش ما به دلیل درخواست بالای این محصول و رقابت بالا با دیگر مراکز در تلاش هستند محصول باکیفیت‌تری ارائه دهند تا افراد بیشتری را جذب خود کنند و رضایت مشتری که در اولویت کار ماست را به خود جلب کنند‌.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

فروش خاک معدنی سرب سولفوره گالن سمنان

فروش خاک معدنی سرب سولفروه گالن سمنان را به راحتی و در زمان اندک به نمایندگی اصلی و بازار بزرگ و با اهمیت آن بسپارید. هر گونه خدماتی را که شما نیازمندید از این

دیدگاهتان را بنویسید