قیمت هر آمپر باطری کهنه در بازار کردستان و دیگر شهر ها بر حسب قیمت واحدی می باشد. تجاوز فروشندگان از قیمت تعیین شده برای هر آمپر باطری های فرسوده، می تواند تخلف در امر فروش به حساب آید.
بازار، از یک نظام واحد برخوردار می باشد. عملیات خرید و فروش در بازار نیز باید بر اساس این نظام تعیین شده پیش بروند.
زیرا تخلف در این امر می تواند موجب هرج و مرج در بازار و افزایش کاذب قیمت ها شود.
مثلا در زمینه قیمت گذاری ابزاری مانند باطری کهنه یا نو، باید قیمت هر آمپر باطری کهنه در تمامی فروشگاه های فعال در شهرهایی مانند کردستان و دیگر شهرستان ها، یکی باشد.
قیمت هر آمپر باطری کهنه
تعیین قیمت هر آمپر باطری کهنه طبق نرخ روز بازار، می باشد. قیمت هر آمپر باطری کهنه نباید در مراکز فروش، متفاوت باشد و باید از نظام واحد قیمت گذاری بازار، تبعیت کند. تنها مواردی که می توانند سطوح قیمت را تغییر دهند، نوع و جنس باطری می باشد.
باز، قیمت هر آمپر باطری کهنه در مورد انواعی مانند باطری ماشین یکسان است. مگر اینکه نوع آن متفاوت باشد.
عوامل موثر بر قیمت گذاری باطری کهنه
برای اینکه یک سیستم قیمت گذاری صحیح بر قرار گردد و مشتریان نیز بتوانند از عهده خرید اقلامی مانند باطری کهنه بر آیند، باید سیستم به گونه ای باشد که رضایت در متقاضیان را به همراه داشته باشد.
اما به هر حال، همیشه عواملی وجود دارند که خواسته یا نا خواسته می توانند بازار و عوامل دخیل در آن، مانند قیمت گذاری را تحت تاثیر قرار دهند.
عواملی که می تواند بر قیمت انواع باطری اعم از نو و کهنه، تاثیر گذار باشند، این مورارد را در بر می گیرند:
- عوامل سازمانی
- عوامل مشتری
- عوامل درونی
- عوامل بیرونی
مراحل تعیین قیمت انواع باطری
قیمت گذاری که با توجه به شرایط و عوامل متعددی و از سوی سازمان های قیمت گذاری که از اجزای اصلی بازار محسوب می شوند، اجرا می شود، در بر گیرنده مراحلی نیز می باشد تا بر اساس همه این عوامل درگیر و مراحل مورد نیاز، قیمت اقلامی مانند انواع باطری نو یا کهنه به بازار عرضه شود.
مراحلی که جهت تعیین قیمت هر آمپر باطری کهنه یا نو طی می شود، به این شرح هستند:
- مشخص ساختن هدف بلند مدت جهت قیمت گذاری
- مشخص کردن میزان تقاضا
- پیش بینی هزینه ها یا برآورد آن
- آنالیز محصولات و قیمت های شرکت رقیب
- انتخاب روش قیمت گذاری
- انتخاب قیمت نهایی